NEO Synthetics®

Ruim dertig jaar geleden werd er weinig aandacht besteed aan racen met synthetische smeermiddelen en dat was voornamelijk vanwege het feit dat smeermiddelen op aardoliebasis voor de technologie en snelheden van dat tijdperk voldoende bescherming boden.

In de huidige high-performance race-industrie zorgen de alsmaar hogere snelheden van 300+ km/h en astronomische toerentallen voor de dwingende vraag naar een betere smering. Geavanceerde technologie heeft ertoe geleid dat NEO Synthetics smeermiddelen hiertegen meer dan voldoende bescherming kunnen bieden en de mogelijkheid hebben om hitte en wrijving aanzienlijk te verminderen, waardoor de levensduur van onderdelen en componenten aanzienlijk worden verlengd.

De volledige lijn van NEO synthetics 100% synthetische raceoliën en vetten zijn ontworpen om met een uitzonderlijk vermogen gericht en ongeëvenaarde smering te bieden voor een specifiek gebied of toepassing die goede bescherming nodig heeft. NEO voorziet in de smeerbehoeften bij hoge prestaties, vaak met een bescherming die veel verder gaat dan nodig is.

Raceteams zochten midden jaren 80 continu naar middelen die hun voordeel konden brengen en het bericht dat NEO Racing Lubricants verschillende raceteams, waaronder een groot aantal Formule 1-teams in Europa hielp om enkele grote problemen te overwinnen, verspreide zich snel.
In 1985 vormde het Formule 1-programma de springplank, toen Team Benetton NEO Synthetics  benaderde met een probleem met de Homokineten (CV-Joints) dat er vaak voor zorgde dat ze niet finishten. U begrijpt ergernis alom! NEO-Synthetics loste met hun HPCC1 C/V Grease niet alleen het probleem op, maar verlengde ook de levensduur van de Homokineten met 500% en stelde hiermee Team Benetton in staat om zich verder te ontwikkelen en in 1986 de Grand Prix van Mexico te winnen. Kort daarna hoorde March Engineering (‘s werelds grootste raceautofabrikant en leverancier van Indy Car-versnellingsbakken) over NEO en schreef na uitgebreid te hebben getest NEO Synthetics voor als enige smeermiddel om mee te racen.
Vele Fabrikanten als o.a. LOLA, Xtrac, Prodrive en Cosworth volgenden hun voorbeeld en bevelen aan om NEO Synthetics smeermiddelen te gebruiken. De Xtrac XL1 Oil is een standaard NEO 75W-90-RHD. ( Racing High Duty ) F1 team McLaren Mercedes, Toyota WRC en Hyundai WRC gebruiken standaard NEO HPCC1 C/V Joint Grease en zijn succesvol!

Momenteel worden NEO Synthetics smeermiddelen o.a. gebruikt in de Formule 1 , Le Mans , Dakar, WRC en de top NASCAR- en NHRA-teams, maar ook vele andere raceseries (zelfs modelbouw) gebruiken NEO Synthetics. De interesse blijft groeien vanwege het succes dat vele teams al behaalden met NEO Synthetics smeermiddelen en innovatieve ontwikkelingen zoals “0” weight smeermiddelen. Er zijn vele voorbeelden van teams die de voordelen van NEO Synthetics omzetten in klinkende overwinningen.
In de 24 uur van Le Mans gebruikt 80% van het veld NEO-producten.

NEO Synthetics smeermiddelen bieden meer dan alleen smering, ze geven net dat beetje meer voorsprong, dat nodig is om te winnen en blijven deze superieure voorsprong garanderen met hun ongeëvenaarde investering in ontwikkeling van smering technologieën. NEO-producten worden hierdoor ook gebruikt in vele industriële toepassingen.

Doe uw voordeel en maak gebruik van de unieke eigenschappen van NEO-producten !!